02 Ağustos 2011

DERKENAR


imgelem çamuru zaman çekil aradan
haya ve tını zehirle kardeş bu defa

-I-

değdim demin eprimiş bir anınıza
bütün sözcelerde sizi buldunuz
usuldan değerek başkalarına
ihtiyar anlamın körpe ayak izleri
kenarın topuk dikeni oldunuz

şıp diye buldum onu hiçlerde ama
bulamadı anlam beni karnında

pirüpak bir an var hepimiz için
onun da yüzü gözü toprak tozunda

tabânın nadide ölü diyelim ona
ya da belki çorağın onurlu dölü
nasılsa düşünmeyelim bunu da


-II-

bu hale sizden ve size değildir
ve bu imge ne de bizden ve bize
oluş kadar hırpani değildir ölüş
ve ilki kurşunlanmış bir çift göz
ayakaltı, akıl kiri, ruh eskisi değildir
hatta eslerinizde tıslayan gölge
bile sizden bin yıl filan eskidir

saçmalarımı erittim kurşuna
sıcağı imgenin kulaklarına
midası sağır bir şarkıya döktüm
ayıkmadınız bi türlü saygısız uykulardan
ben durladım özümü sizcelerden
uykunun eşitlerinden kuyuma sızdım
süslenmemiş bir kenardım
haksızdım.

bana değmemiş nefes kadarken bu an
yakılmamış bir doku uzağımda

bilgecehaletiruhiyenikinci ahh
sonsuzluğa çok sonsuz var mı daha?


Betül Akdağ

1 yorum:

İlginiz özeldi. Teşekkür ederim.