29 Mayıs 2012

Bu Bir Günlük Değildir-14




buzu çözülmüş ne varsa onun gibi çözülebilir de dünya
ve sorar modernite “bu ne biçim laf anlama?”.

Kanat takmış ne kadar kuş varsa, o kadar ve o hızla uçabilir gökyüzü de.
Kimse bir şey anlamaz elbet bundan.
Göz yanılır, köz yanılır ya, yangı nasıl yanılır?

Siz de görmüş olabilirsiniz zaman zaman. Ben bir başkasıdır içerde gezip duran. Hatta yasaktır bazen sözceye yol düşürmesi. Düşünür ben ne zaman boylarım ben sularını.  Oysa zaman bir pasta değil ki dilimleyip durur insan..
Tek derdimiz uyak, inan. Üstelik hangi sözcük hangi cümle hangi ünlem, senin üzerinde laf edebilir ki anlam?

Garip ve uygunsuz sorular gibi yaşayabilirsiniz hayatı elbet… Tanımlamak için beyin çeperlerinize tüneyebilirsiniz kendinizin. Hatta hiç çekinmezsiniz. Ne olsa sizin yeriniz. Ancak…
İnanın ben başkasıdır, tarifi yoktur.

Hayat hangi soruyu yanıtlıyor bi bilsem
Diye soran benliktir, siz bilirsiniz.
Ettiğimiz gündelik ve gereksiz cümleleri siz bari etmeyiniz.


İki çocuk koşar çiçek tarlalarında
Rüzgâr üfler sırtlarından
Bir ürperti her nasılsa hışırdar
Ben bir başkasıdır sakın unutma
Nefesi kuzeyden çıkıp güneye koşar

Biraz zaman olmuştu. Bir saat mi ne… Zamanı dilim dilim yapmayı unutalı biraz zaman olmuştu. Bir azdı işte -damarlarından portakal çiçeği esansı damlardı.

Beyaz bulutlar dalgalandığında düşündün anımsa
Huzmelerinde kıpırdayan ne varsa
Karşına dikildiğinde düşündün
Mevsimini kaçırdığında böğürtlenlerin
Bir altın ahal teke kulağına ismini dediğinde düşündün
İçinden doğru bir rüzgâr üflediğinde bir de
Ve nefesini tutmayı salık verdiğinde gece
Hiç şeye ve hiç yere ehliyetin varken hem
Silkinip bana ne diyen omuzlarında düşündün
Ve sorduğunda düşündün
mülkünü ruhuma kuran sen değil gibi
mülk sahibi oldumsa bunda suçum ne

ustanın harcının da sen olduğunu bilince
yani neden sonra işte
yani epey sonra işte
düşündün
yılan –ki bizden değildir canındaki metronomun taklarından yakınan,
kendi kuyruğundaki lezzetin ruhuna dağ

işte o dakka anladın
ben diye bir başkasıdır i ç e r i n d e k i  otağ


.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginiz özeldi. Teşekkür ederim.